Črna kronika

Dodaj v

92 mrtvih v prometu v letu 2018, glavni vzrok za nesreče je še vedno prevelika hitrost

S tretjino nesreč je povezan alkohol
10. januar 2019 ob 14:27
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA
Z vidika prometne varnosti na slovenskih cestah je bilo leto 2018 najuspešnejše v zadnjih 64 letih. Umrlo je 92 udeležencev v prometu, kar je 12 manj kot v 2017.
Prometna nesreča Foto: BoBo

Zmanjšanje števila žrtev prometnih nesreč je po besedah direktorja agencije za varnost prometa Igorja Velova rezultat intenzivnega dela različnih deležnikov, od agencije do policije, ter skupnih prizadevanj za izboljšanje varnosti na cestah.

Tako Velov kot vodja sektorja prometne policije pri Generalni policijski upravi Ivan Kapun sta poudarila, da izboljšanje prometne varnosti ni nekaj samoumevnega, rezultat nekih hitrih ukrepov, in da se to lahko hitro obrne.

Kapun je povedal, da so lani obravnavali 18.000 prometnih nesreč, v katerih je bilo poškodovanih 798 ljudi, ker je slabih 10 odstotkov udeležencev in pet odstotkov manj kot leto prej. Med 92, ki so lani umrli v prometnih nesrečah, jih je bilo 33 voznikov in 12 potnikov, 15 med njimi pa med nesrečo ni bilo privezanih.

Poleg tega je lani umrlo še osem kolesarjev (šest jih ni uporabljalo kolesarske čelade), 13 pešcev in 16 voznikov motornih koles (osem jih je umrlo zaradi neprilagojene hitrosti), je pojasnil Kapun.

Hitrost je glavni vzrok nesreč

Glavni vzrok za smrtne prometne nesreče je še vedno previsoka hitrost vožnje. Največ smrtnih prometnih nesreč se je lani zgodilo ob sobotah, torkih in petkih. Največ se jih je zgodilo med 16. in 23. uro, torej po službi. Vzroki so še največkrat hitrost ali nepravilen premik z vozilom, kjer pa so posledice manjše.

Izboljšanje zaznavajo na področju vsebnosti alkohola, sta poudarila oba sogovornika. 22 lanskih smrti pripisujejo alkoholu, medtem ko je bil prejšnja leta alkohol večinoma povezan s tretjino vseh smrti v prometu, je pojasnil Kapun. Skrb vzbujajoč in svojevrsten problem pa je to, da so imeli vsi udeleženci prometnih nesreč, pri katerih so zaznali vsebnost alkohola, v krvi zelo visoko stopnjo alkohola.

Manj alkoholizirani vozniki

Po besedah Kapuna so sicer stopnje alkoholiziranosti pri tistih voznikih, ki jih "ujamejo" med nadzorom prometa, nižje kot v preteklosti. To kaže, da pijan voznik v družbi počasi postaja nekaj nesprejemljivega. "Kar se policije tiče, je tu še več nadzora, da jih izločimo. A to ni dolgoročna rešitev, za to je nujna preventiva, ozaveščanje, da bomo prijatelju vzeli ključ iz rok, če bo alkoholiziran. Da bo to v družbi postalo nesprejemljivo," je dodal Kapun.

Po prepričanju Velova in Kapuna bodo drugačni pristopi potrebni za tiste voznike, pri katerih zaznavajo zelo visoke stopnje alkoholiziranosti. To so namreč vozniki, pri katerih siceršnje akcije proti alkoholu v prometu ne učinkujejo. Raziskava agencije je na primer pokazala, da imajo tisti, ki so udeleženi v več nesrečah, v vsaki naslednji višjo stopnjo alkohola v krvi. "Te resnično nevarne ljudi je treba drugače zajeti," pravi Velov.

Trije letošnji cilji

Za letošnje leto so si na agenciji zastavili tri glavne cilje: razširitev presoje varnosti cest z avtocest na regionalne in glavne ceste, poenostavitev prekrškovnih postopkov, ki so pri nas po besedah Velova prezapleteni in trajajo predolgo, ter okrepitev preventivnih dejavnosti s poudarkom na starejših in na uporabi prenosnih telefonov.

Pri preprečevanju uporabe prenosnih telefonov med vožnjo je najmanj priljubljen ukrep usmerjen nadzor prometa, ki pa kratkoročno daje rezultate. A razmišljajo tudi o drugih ukrepih. Velov je napovedal predlog višje sankcije za uporabo telefona med vožnjo.
Kot resen problem, ki pa se ga javnost še ne zaveda dovolj, je Velov izpostavil tudi vpliv psihoaktivnih zdravil na vožnjo. Tovrstna zdravila in demenca so se po besedah Velova večkrat izkazali za razlog voženj v nasprotno smer pri starejših voznikih.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Bake
# 10.01.2019 ob 15:07
Policist itak za vse napiše "neprilagojena hitrost" karkoli že to pomeni. Mislim, da hitrost ni tak problem kot so problem glave voznikov. Objestnost in nerazsodnost sta po moje glavna razloga.
Boschce
# 10.01.2019 ob 15:14
Ta statistika z neprilagojeno hitrostjo je zelo varljiva... Kot ta da je št smrtnih žrtev manj zaradi višjih kazni. Naj podajo statistiko koliko prometnih nesreč je blo pred 20leti in kolko jih je danes. Šlepanje na lovorikah nemških inžinirjev za polnjenje državne blagajne se seveda splača, problema pa ne reši.
alexalchi
# 10.01.2019 ob 15:45
Hitrost? Morda statistično. aampak glejmo širše: kje? s kakšnimi avti? koliko starimi vozniki? katere ceste....

Potem pa en pelje 215 po avtocesti in se znajde v večernem dnevniku. lepo vas prosim....

vzrok za smrtne žrtve (umor) je lahko vsak voznik na levem pasu avtoceste, ki mi pije živce
SKEpsiS
# 10.01.2019 ob 15:10
Poudarjam, hitrost ne ubija, ampak sila! Oziroma zaradi prevelike sile pri trku.
Lahko je majhna hitrost, ampak 30 tonski priklopnik te še vedno spešta.
Antilope in gepardi so zelo hitri pa ne poginejo zaradi hitrosti.
Hijena
# 10.01.2019 ob 15:33
Če hočejo rezultate na dolgi rok, je potrebno pričeti z izobraževanjem in ozaveščanjem otrok v OŠ. Le tako bomo dobili generacijo "prometno izobraženih" ljudi. Pa tudi avto šole je potrebno malo prevetriti in inštruktorje pošiljati na izobraževanja.

Z ustrahovanjem in višanjem kazni se, razen višjega priliva v proračun, ne doseže kaj dosti!
ronzi
# 10.01.2019 ob 15:20
statistika pravi,da vsaki 10 povzroči prometno pijan.......glede na alkoholno folkloro pri nas,kar je zelo slabo,še slabše pa je to,da je ostalih 9 TREZNIH......

pač niso vsi za cesto,kot niso vsi za trgovca,električara,kirurga......ampak voznik postane vsak.....
ThePianoGuy
# 10.01.2019 ob 16:34
Od 92 mrtvih jih je bilo 33+12=45 v avtomobilu. Se pravi, da je bilo ostalih 47 pešcev, kolesarjev, motoristov - torej šibkejših v prometu. Razlog torej ne more biti prevelika hitrost. Pešca lahko povoziš z 10 km/h in ne bo preživel. Veleum od Velova torej sporoča, da je potrebno omejitev zmanjšati na 5 km/h po vseh cestah, da ne bo več smrtnih žrtev ali kaj?
gospod iskreni
# 10.01.2019 ob 15:37
MEne ki bom prekoračil 10 km bo policist tako dobil. Tistega ki vozi 40 čez omejitev nikoli. Je pa res da objestni vozniki kmalu pristanejo na kakšnem drogu. Včasih vidim tako objestnost da se za glavo držim. Kje vam je pamet ljudje. Greva čez prehod za pešce na zeleni luči mi mudel s 130 prileti mimo. Noro.
ElTorro
# 10.01.2019 ob 16:08
Raziskava agencije je na primer pokazala, da imajo tisti, ki so udeleženi v več nesrečah, v vsaki naslednji višjo stopnjo alkohola v krvi. "Te resnično nevarne ljudi je treba drugače zajeti," pravi Velov.

Seveda jih je treba drugače zajeti. Naj bo vožnja z več kot 0,1mg/l kaznivo dejanje z 1-letno pogojno zaporno kaznijo (preizkusna doba 5 let). Ob ponovitvi dosmrtna prepoved vožnje.
hepan
# 10.01.2019 ob 15:21
Hitrost je najlazje naprtit nekomu
anarchist_cat
# 10.01.2019 ob 15:01
Prometne nesreče in samomori letno vzamejo več kot 500 Slovencev, pa to ni 'national emergency', pač, smo se ljudje navadli.
hombre
# 10.01.2019 ob 21:05
Vozni pas je vozni, prehitevalni pa prehitevalni.
Ne vidim razlike med nekom, ki s prehitro vožnjo spravlja v nevarnost druge in nekom, ki se igra šerifa z konstantno vožnjo na prehitevalnem pasu.
Oboje je objestno in nevarno.

To, da avtomobil generira hitrost, pa je itak njegov namen. In bolj butaste ugotovitve od te, da hitrost ubija, že nekaj časa nisem slišal. Ubija objestnost. Ta pa generira neprilagojeno hitrost, ne pa hitrost kot tako.

Skratka... če bomo v prometu pozorni, tako na razmere kot ostale udeležence, bomo tudi vozili s prilagojeno hitrostjo.
gospod iskreni
# 10.01.2019 ob 17:45
Peljati na prehitevalnem pasu 130 je popolnoma zakonito. Dolge luči so pa primitivne.
ronzi
# 10.01.2019 ob 18:13
130 je zakonito,je pa to,da se umakneš nekomu,ki vozi hitreje,del vozniške kulture.... Zakaj pa se umakneš plavim lučem,ki so skoz v prekršku????

Ker se rešilec,pa nekomu rešuje življenje??? Ker so gasilci in hitijo nekomu reševat življenje ali pa imetje???
Ali pa je policija......

Po zakonu so v enakem prekršku kot nekdo,ki divja....pa blenda pa prehiteva v škarje....

Takim ki vletijo na levi pas jaz pravim padalci,ker še noben ni pogledal v špegl....ker ni....
Pa sam nisem divjak,vozim glede ma vozne razmere....
štajerc64
# 10.01.2019 ob 17:20
zalima se ti na rit in dolge prizge ceprav vozis po predpisih,

če je na lokalni cesti , ok.

če si pa eden tistih , ki pelje na prehitevalnem pasu 130, al pa malo manj, pa se ne čudi !
gospod iskreni
# 10.01.2019 ob 16:05
Zakaj bi ti kdorkoli pil živce? si sam kriv za to
gospod iskreni
# 10.01.2019 ob 16:42
Ko se malo vec vozis po nasih cestah si lahko samo zgrozen kaj ljudje delajo. Prehitevanje v skarje, zalima se ti na rit in dolge prizge ceprav vozis po predpisih, prehitevanje cez dva pasa, prehitevanje po odstavnem pasu. Pescev prakticno ni. Kako malo je zivljrnje vredno. Se spomnim ko sem se peljal po stari med vizmarjem in crnucami. Pa sem se nekaj zamislil in me policaj dobi. Sem vozil 15 prevec. Dobro sprejmem kazen saj sem kriv in grem naprej. Cez deset minut mimo mene en sigurno 150
mikic007
# 10.01.2019 ob 16:28
Ampak oni je še vedno v dovoljenem, samo 30km pod najvišjo dovoljeno, medtem ko je tisti z 215 85km nad najvišjo dovoljeno hitrostjo. Da se to tebi ne zdi problematično, kaže na manko v glavi. Namreč, vsak mora pričakovati vozilo s 100km na uro, medtem ko nihče ne more pričakovati 215.

V prekršku je tu samo en, ugani kdo..
LjubljanaMoja
# 10.01.2019 ob 15:43
Vzrok je človek.
frisk2k
# 10.01.2019 ob 15:32
Zmanjšanje števila žrtev prometnih nesreč je po besedah direktorja agencije za varnost prometa Igorja Velovarezultat intenzivnega dela različnih deležnikov, od agencije do policije, ter skupnih prizadevanj za izboljšanje varnosti na cestah.

Še en pomemben dejavnik pa je slovenska obsedenost 'imeti boljši avto kot sosed', ki pripomore k temu, da so smrtne žrtve večinoma le še vozniki 20 in več let starih cliotov, polotov ipd. Občasno se tudi kakšen bogatun v avtu za +60k EUR pri 150km/h navije okrog drevesa ali zalepi v kakšno steno, ampak to je pač naravna selekcija.
mikic007
# 10.01.2019 ob 15:31
Sila in hitrost seveda fizikalno nista v nobeni povezavi, zato ljudje, ko vozite hitro, ne ustvarjajte sile. In ne bo nihče umrl..
Muka Lesec
# 10.01.2019 ob 21:34
V sosednjem članku piše, da je glavni razlog alkohol.
Se lahko zmenimo, kateri torej?

Ubijata objestnost in neodgovornost.
štajerc64
# 10.01.2019 ob 17:25
tretjina zaradi alkohola ?

torej dve tretjini povzročijo trezni idioti ?
GoodFella
# 10.01.2019 ob 16:26
Izobraževanje, ozaveščanje, to bi se moralo začeti že zgodaj pri otrocih, tu je pomembna vloga staršev in vzgojno-izobraževalnih institucij, mogoče tudi obiski v kakšnih rehabilitacijskih centrih, da bi se mladina neposredno seznanila, kakšne so lahko posledice nespametne vožnje, pa ne mislim to, da bi se jih travmatiziralo s kakšnimi nazornimi posnetki in fotografijami, ampak da bi lahko slišali kaj poučnega od preživelih...
Hyperion
# 10.01.2019 ob 16:23
EITorro, s 120? Tovornjak gredo prehitevat s 100!
ElTorro
# 10.01.2019 ob 16:05
Ali pa se en pelje 215 po avtocesti, pred njega skoči nekdo ki s gre s 120 prehitevat kamion, in se znajde v statistiki....
wax
# 11.01.2019 ob 15:42
Spoštovanja manjka med vozniki..pazimo nase..in en na drugega..teleta, ki prehitevajo po desni, po odstavnem pasu,..zakaj je potrebno druge ogrožat?

..130, 140, 150, 160?..kaj je prehitro?

Prehitro je takrat, ko voziš s premajhno varnostno razdaljo, da ne moreš varno ustavit ali da se izogneš trku brez da bi te neslo..

kdor hoče bit frajer, naj gre na maraton in zmaga.
Binder Dandet
# 11.01.2019 ob 08:57
Vem, da žrtvam in svojem nič ne pomaga, ampak dolgo pot smo prehodili.

Leto Vse prometne nesreče
s posledicami smrtne hude poškodbe lahke poškodbe
1984 7.374 492 2.443 4.931
1990 5.175 517 2.638 3.895
1993 6.349 494 2.551 5.191
1995 6.540 415 2.537 5.440
1998 5.837 309 1.685 5.633
2000 8.469 313 2.995 9.006
2005 10.079 259 1.266 17.662
2010 7.532 138 886 9.594
2011 7.133 141 921 8.813
https://sl.wikipedia.org/wiki/Prometna_v
arnost

2018 92
ronzi
# 10.01.2019 ob 18:06
Pol si pa hudo slab voznik,če na avtocesti ne pričakuješ vsaj enega prehitrega...za tvoje pojme....

In zate je prehitro tud 131km\h......
Skippy
# 15.01.2019 ob 07:26
Peljati na prehitevalnem pasu 130 je popolnoma zakonito. Dolge luči so pa primitivne.

To seveda NI res. Vožnja po prehitevalnem pasu je dovoljena le v izjemnem primeru, to je v situaciji, če prehitevaš, se umikaš vozilu, ki se vključuje itd.
Skippy
# 15.01.2019 ob 07:23
A smo že spet pri skrajnostih? Samo še nek populizem, brez strokovne podlage.
Skippy
# 15.01.2019 ob 07:20
Ampak tudi to jih ne ustavi, da ne bi že spet razmišljali o novih in višjih kaznih. :)
SKEpsiS
# 12.01.2019 ob 08:17
In vendar nič ne miruje.
Warbird
# 11.01.2019 ob 19:55
Brez hitrosti se nesreca pac ne more zgodit ! Ce vse miruje ne more priti do trka !
Binder Dandet
# 11.01.2019 ob 08:59
Zanimivo je tudi 100% izboljšanje med letoma 2005 in 2010. Po spominu bi rekel, da se je okoli 2005 avtocestni križ dokončalo, pa zakonodaja se je orng zaostrila.
miško5lin
# 10.01.2019 ob 23:38
G. Velov! Ne razumem vas. Vztrajno trdite, da je bilo v letu 2018, 92 žrtev prometnih nesreč. Ta graf je objavljen na spletu, vendar do 24.12. 2018. Kaj pa potem prometna nesreča mladih na Gorjanskem malo pred iztekom starega leta. Kam torej pripisujete ti dve mladi žrtvi? Čeprav je en mladenič preminul takoj, za drugega je zdravnik potrdil smrt ob 1:30 uri naslednjega dne. Torej že v letu 2019. Nato graf na spletu prikazuje 2 žrtvi do 6.1.2019. Ena je bila na Tolminskem, druga na Štajerskem. V kateri statistiki bosta končala ta nesrečna mladeniča, ki ste ju mimogrede ponevedoma ali zavestno izpustili? Prosim za pojasnilo!
pohorjezeleno
# 10.01.2019 ob 15:55
@Ronzi, se popolnoma strinjam.
Kazalo